Пародонтологія

Пародонтит — один з найбільш поширених стоматологічних захворювань: ним хворіють 90% людей.. В лікуванні ротової порожнини приділяється увага не лише лікуванню зубів, але й яснам і тканинам, що прилягають до зубів. На жаль, без своєчасного лікування можуть початись запальні процеси у ротовій порожнині, надалі хвороба буде прогресувати, що призведе до кровоточивості ясен, розхитування та втрати зубів, навіть тих, які не уражені карієсом.

Пародонтологія — це окрема галузь, яка займається профілактикою та лікуванням пародонта зуба.

Завдання лікаря — своєчасно виявити та вилікувати захворювання пародонта, к ним відносяться:

• гінгівіт (запалення ясен);
  • пародонтит;
  • пародонтоз (атрофія тканин пародонту, як правило, не пов`язана з запаленням);
  • інші патології: пухлини ясен, перикороніт, тощо.

Послуги стоматологічної клініки «Арбор» для лікування пародонтита:

• консультація та обстеження для точного діагнозу;
  • лікування хвороб пародонта згідно міжнародних протоколів: ультразвуковий скейлінг або ультразвукова чистка зубів — процедура, яка допомагає позбутися від м'яких та твердих відкладень на зубах сучасниками апаратами;
  • поліровка коренів зубів кюретками Грейсі — механічна чистка від грануляційної тканини, продуктів життєдіяльності мікробів та твердого зубного каменю з поверхні зубного коріння;
  • кюретаж пародонтальних карманів — комплексні процедури з очищення зубоясенного простору від м'яких та твердих відкладень за допомогою спеціальних стоматологічних інструментів;
  • медикаментозна обробка тканин пародонта, використання лазерних технологій для лікування глибоких пародонтальних карманів;
  • фізіотерапія тканин пародонта — спеціальні процедури для нормалізації фізичного стану (електрофорез, лазеротерапія, електроанальгезія, тощо);
  • довготривале шинування рухомих зубів — процес зміцнення стоматологом рухливих зубів і відновлення тканин пародонту, показано для попередження подальшого розхитування зубів і їх випадання; також процедура відновлює естетично привабливий зовнішній вигляд посмішки і жувальну функцію.
  • підтримувальне пародонтологічне лікування — видалення зубів, які не піддаються лікуванню, рекомендації від фахівця про ретельну гігієну порожнини рота, призначення знеболюючих, ополіскувачів, тощо.

Гінгівіт

Одна з основних причин захворювань ясен – зубний наліт, безбарвна липка плівка бактерій, що постійно формується на зубах. Якщо зубний наліт не видаляти з допомогою щоденного індивідуальної гігієни ротової порожнини, він може накопичуватися на зубах і нижче лінії ясен. Накопичення нальоту на зубах, недбала гігієна порожнини рота спричинює розвиток хвороб ясен. Захворювання ясен на ранніх стадіях можуть не мати видимих симптомів; тому для раннього діагностування надзвичайно важливі регулярні візити до стоматолога та проведення професійної гігієни порожнини рота.
Початкові інфекційно-запальні процеси в яснах називають гінгівітом. Загальними клінічними ознаками гінгівіту є червоні набряклі ясна, кровоточивість під час чищення зубів, розростання ясен.

Пародонтит

Якщо гінгівіт не лікувати, він може перейти у більш тяжку форму захворювання ясен, що називається пародонтитом. Втрата зубів у дорослих часто є наслідком пародонтиту.

Пародонтит не тільки ушкоджує ясна, а й руйнує кісткову тканин, що утримує зуби в лунці – альвеолярний відросток. Прогресування пародонтиту можливо зупинити, але повернути стан тканин пародонта в початковий – неможливо. Тому важливо починати  лікування пародонтиту на ранніх стадіях та регулярно – раз на 3 місяці проводити підтримувальне пародонтологічне лікування. Якщо у Вас діагностували пародонтит необхідно проведення посиленного щоденного догляду за ротовою порожниною вдома, що може призупинити прогресування хвороби.

Клінічними ознаками прогресування пародонтиту є запальні процеси в яснах, утворення твердих зубних відкладень на зубах і коренях зубів, що спричинює додаткове подразнення ясен і їх «відставання» від поверхні зубів, гноєтечу із пародонтальних карманів, розхитування або можливу втрату зубів.

У більшості випадків розхитування або втрата зубів у дорослих викликані не карієсом – до цього призводять такі захворювання ясен, як  пародонтит.
Симптоми захворювання ясен, які можуть свідчити про розвиток захворювання ясен. Якщо Ви помітили будь-яку з ознак, вказаних нижче, важливо одразу ж відвідати свого стоматолога, щоб при потребі негайно вжити необхідних медичних заходів.

• Червоні і припухлі ясна.
  • Ясна, які кровоточать, як правило, не здорові, навіть якщо вони кровоточать тільки під час чищення. Будь-яка ознака кровоточивості ясен вважається ненормальним станом.
  • Білий або жовтий гній навколо ясен.
  • Видовження зубів і ясна, що «відійшли» від зубів.
  • Рухомість зубів, зміна їх розташування.